paakirjoitus Minna Vakkilainen

Arjen hyvä kumppani

"Ihmisten arkea ohjaavat arvot ja tavoitteet näkyvät ostoskorissa", kirjoittaa K-ryhmän asiakastietojohtaja Pirkan pääkirjoituksessa.

K-KAUPPOJEN TÄRKEIN tehtävä on aina ollut tarjota sitä, mitä asiakkaat toivovat ja tarvitsevat. Entisaikoina asiakkaan toiveet siirtyivät tiskin taakse samalla, kun hän vaihtoi kuulumiset kauppiaan kanssa. Arkiset kohtaamiset ovat yhä tärkeitä, mutta K-kauppias pääsee asiakkaiden tarpeiden juurille myös uusin keinoin esimerkiksi Plussa-kortista kertyvällä tuote- ja asiakastiedolla.

Ihmisten arkea ohjaavat arvot ja tavoitteet näkyvät ostoskorissa. Omien arvojen mukaisten valintojen teossa auttaa K-Ostokset-palvelu, jossa Plussa-kortin käyttäjillä on mahdollisuus tutkailla ostoksiaan ja oman ostoskorin kotimaisuutta.

Asiakastiedon keruusta on sekin hyöty, että kauppias pystyy nopeasti reagoimaan ihmisten kulutustottumusten muutoksiin ja pinnan alla kupliviin trendeihin. Hyvä esimerkki tästä on kauramaidon suosio – kuka olisi osannut ennustaa sen? Toisaalta tiedot kasvimaitojen suosiosta kielivät myös ostokäyttäytymisen hajautuneisuudesta: mikä on hitti pääkaupunkiseudulla, ei ehkä ole sitä muualla.

VALTAOSA K-KAUPPOJEN asiakkaista käyttää Plussa-korttiaan aktiivisesti ja saa siksi yksilöllistä palvelua, Plussa-rahaa ja itselle sopivia tarjouksia. Silti joitakin saattaa mietityttää, pysyvätkö tiedot varmasti turvassa. Kyllä pysyvät! K-ryhmässä yksityisyyden suoja ja tietoturva ovat äärimmäisen tärkeitä asioita.

K-kauppa haluaa olla hyvä kumppani arjessasi: Sellainen, jonka ansiosta arki pyörii vaivattomasti ja johon voit varmasti luottaa. Sellainen, joka tietää, mitä haluat, mutta osaa aina välillä yllättää positiivisesti.

Saanko esittäytyä?

Minna Vakkilainen, K-ryhmästä, intohimoinen lenkkeilijä ja ruoanlaittaja

Arjessani tärkeintä on...

se, että elämässäni vallitsee tasapaino työn, perheen, liikunnan, unen ja hyvän ruoan välillä.

Tulevaisuudessa toivon...

että voin jättää jälkeeni positiivisuutta. Toivon, että lapsistamme tulee elämälle uteliaita aikuisia.

Minna Vakkilainen, K-ryhmän asiakastietojohtaja

Elokuun Pirkka-lehden voit lukea täältä.

Lue lisää

JULKAISTU   31.7.2019TEKSTI   Minna VakkilainenKUVAT   Milka Alanen

Oliko juttu kiinnostava?

Kyllä (0)Ei (0)

Luitko jo nämä?