SUP-lautailu eli seisoen melominen on villinnyt vedessä liikkujia jo muutamana kesänä. SUP-laudalla melotaan keskellä lautaa seisten, hartioiden levyisessä asennossa, varpaat eteenpäin suunnattuna.

Suppaillessa vatsalihakset ja koko vartalo joutuvat töihin.

Suppailu sopii uimataitoisille, vaikka aiempaa kokemusta muusta vesiurheilusta ei olisikaan. Laudan päällä on melko helppo pysyä, etenkin rauhallisissa vesissä. Siksi suppailu sopii yhtä hyvin himourheilijan kesätreenaukseen, leppoisaan mökkimelontaan kuin koko perheen hauskaksi harrastukseksi.

Aloita suppailu aluksi polviasennossa meloen. Kun se sujuu, voit siirtyä seisoma-asentoon.

Kokeile SUP-laudalla myös joogaa. Siinä ideana on tehdä laudan päällä paikallaan pysyviä jooga-asentoja, jotka haastavat tasapainoa enemmän kuin jooga tasaisella alustalla. Voit kokeilla SUP-joogaa, vaikka et olisi aiemmin joogannut etkä SUP-lautaillut.

Ensimmäisillä ohjatuilla tunneilla keskitytään hakemaan tuntumaa lautaan ja liikkumiseen vedessä laudan päällä.

Vesiliikunnan aloittamiseen on monta hyvää syytä. Lue täältä tarkemmin!

Lähde: Purjelautaliitto.fi

Kiinnostaako sinua uinti, melonta tai soutu? Lue lajeista tarkemmin!