1. Tunnustele kehoasi

Pyri kehon kannalta mahdollisimman taloudelliseen hiihtoon. Vaihtele lenkkien pituuksia ja vauhtia, jotta hiihdossa säilyy mielekkyys. Käy välillä vaikka naapurikaupungissa tai eri metsäreitillä hiihtämässä.

2. Huolehdi välineet kuntoon

Apua oikeanlaisten suksien, sauvojen ja hiihtokenkien valintaan saat Intersportista. Muista myös kunnollinen suksien voitelu ja suojavahojen poistaminen ennen hiihtolenkkiä.

3. Tankkaa energiaa

Muista extraenergian tankkaaminen ja hyvä nesteytys ennen pitkää hiihtolenkkiä. Nesteen nauttiminen myös lenkin aikana on tärkeää. Energiageelit ja -patukat ovat hyvä lisä.

4. Kuivaa päälle

Varaa hiihdon jälkeen kuivaa vaatetta päälle, jotta keho pysyy lämpimänä. Palautusjuoma ja pieni hölkkä helpottavat palautumista.

Lahti 2017 MM-kisat käynnistyvät kaikille avoimella kansanjuhlalla 22. helmikuuta 2017 klo 19 Lahden torilla. Mukana on yli 1 500 esiintyjän joukko.