Koeajossa Volkswagen Passat Variant -hybridi: ”Hiljainen, mutta tehokas menopeli”

Koiraperheen emäntä koeajoi ladattavan Volkswagen Passat Variant -hybridin. Mitkä olivat plussat ja mistä tuli miinusta?

Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI Plug-in-hybridi: Kokonaisuus?

Koeajajana Sanna Eskelinen Vantaalta: ”Auto on käytännöllinen, tyylikäs ja tilava. Meillä koirat vievät takakontin, mutta silti reissuvarusteet mahtuvat kyytiin erinomaisesti. Nautittava ja vakaa ajaa. Arvostan auton hiljaisuutta.”

Tilat?

”Matkustajilla on reilusti jalkatilaa ja autossa on suuri takakontti. Farmariautolle tyypilliset kääntyvät selkänojat laajentavat peräkontin tilavuutta ja käytettävyyttä.”

Ekologisuus?

”Riippuu ajomatkoista. Auto on lyhyillä matkoilla päästötön ja lähes melusaasteeton (pl. rengasmelu). Vaatii tosin opettelua, että pääsee matkat pelkällä sähköllä.”

Käyttö?

”Akkua on ladattava aina, kun auto seisoo, sillä sähköllä pääsee noin 50 kilometriä. Maantieajossa vähän vähemmän. Latausjohdon käyttämiseen täytyi oikein totutella.”

Kenelle?

”Päästötöntä sähköajoa arjen työ- ja kauppamatkoilla arvostavalle. Isoja kuljetustiloja tarvitsevalle.”

"Pystyin ajamaan 25 kilometrin työmatkan maantieajoa molempiin suuntiin kokonaan sähköllä, jos latasin autoa sekä töissä että kotona. Itselle hybridi ei tunnu nyt sopivimmalta, koska ajan paljon pitkiä matkoja, ja se on tehtävä aina bensiinillä. Kaupunkiajossa sähköllä ajaminen toimii."

Auton ominaisuudet*

Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI Plug-in-hybridin

Moottori: GTE 1,4 -litrainen bensiini-hybridi

Teho: 160 kW / 218 hv

Kulutus: 1,4 l /  100 km

Voimansiirto: 6-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto

Co2-päästöt: 31 g / km

Mitat: pituus 4,8 m, leveys 1,8 m, korkeus 1,5 m

Huippunopeus: 222 km / h

Hinta: alkaen 50 428 € (sis. toimituskulut)

*Tiedot lehden mennessä painoon 12.3.

JULKAISTU   1.4.2020TEKSTI   Tanja RinkinenKUVAT   Antti Vettenrata

Oliko juttu kiinnostava?

Kyllä (0)Ei (0)